نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5259
-
الف
+

مروری بر محبوب ترین و ماندگارترین آثار مذهبی تلویزیون ایران+تصاویر

در این گزارش با سریال های ماندگار و پربیننده مذهبی و تاریخی که تاکنون از رسانه ملی ایران نشر شده اند، بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، سریال های مذهبی یکی از پرطرفدارترین آثار در میان ژانرهای مختلف فلمسازی است که البته با مشکلات و هزینه های زیادی برای ساخت دکور و عوامل همراه است.

علاقه مردم به بخش های مذهبی سینما و تلویزیون همواره مورد توجه کارگردان ها قرار گرفته و فلم هایی با این موضوع همواره در سینما و تلویزیون ایران ساخته شده است. 

در میان سریال های مذهبی که تاکنون از تلویزیون ایران به نشر رسیده برخی ماندگارتر و پرطرفدارتر هستند و بعد از اولین نشر چندین دفعه از شبکه های مختلف نشر شدند.

در ادامه این گزارش قصد داریم مروری داشته باشیم به سریال های مذهبی تلویزیون ایران که بعد از نشر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

«یوسف پیامبر» 

«یوسف پیامبر» سریالی تاریخی به کارگردانی آقای «فرج الله سلحشور» است که از شبکه آی فیلم 2 در حال نشر می باشد.

سریال تاریخی یوسف پیامبر مربوط به دوران پیامبری حضرت یوسف بوده است که زندگی وی از بدو تولد، دوران نوجوانی، جوانی و میانسالی به تصویر کشیده شده است.

در این سریال بازیگرانی چون «مصطفی زمانی»، «محمود پاک نیت»، «کتایون ریاحی»، «جعفر دهقان»، «رحیم نوروزی»، «الهام حمیدی»، «پروانه معصومی» و... نقش بازی کرده اند.

سریال «یوسف پیامبر» نخستین بار در سال 1387 از رسانه ملی ایران به نشر رسید و تاکنون در بیش از 200 کانال تلویزیونی نشر شده و مورد استقبال بسیار بالای مسلمانان و پیروان ادیان دیگر قرار گرفته است. 

«ولایت عشق» 

«مهدی فخیم زاده» کارگردان نام آشنای سینما و تلویزیون ایران، سریال «ولایت عشق» را در سال 1379 برای تلویزیون ساخت و نامش را در جمع ماندگارترین های تلویزیون ثبت کرد.

داستان این سریال درباره زندگانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و آوردن ایشان به مرو و دوران سخت ولایت عهدی وی می باشد.

«مریلا زارعی»، «اکبر زنجانپور»، «لادن طباطبایی»، «فریماه فرجامی»، «فرخ نعمتی»، «بیتا فرهی»، «محمد صادقی»، «دانیال حکیمی»،«عنایت بخشی»، «داوود رشیدی»، «فتحعلی اویسی» و... بازیگران این سریال هستند.

«مختارنامه» 

سریال «مختارنامه» یکی از ماندگارترین سریال های مذهبی و تاریخی تلویزیون ایران در سال 1389 به کارگردانی «سید داود میر‌باقری» از رسانه ملی ایران نشر شد.

مختارنامه روایتی از داستانی پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی و خونخواهی از امام حسین (ع) است.

«فریبرز عرب نیا»، «امین زندگانی»، «رضا رویگری»، «الهام حمیدی»، «عنایت شفیعی»، «ژاله علو»، «فریبا کوثری»، «نسرین مقانلو»، «محمد فیلی»، «رضا کیانیان»، «محمدرضا شریفی نیا»، «حسن پورشیرازی»، «جعفر دهقان»، «محمد صادقی» و... از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال ایفای نقش کردند.

«بشارت منجی» 

یکی دیگر از سریال های مذهبی صدا و سیمای ایران، سریال «بشارت منجی» به کارگردانی «نادر طالب زاده» است که سال 89 از رسانه ملی ایران نشر شد. 

این سریال درباره زندگی مسیح(ع) است و در خلاصه داستان آن آمده است: در روزگاری که کاهنان، رومی ها و حکومت فاسد هیرودس زمام امور یهودیه (فلسطین) را در دست داشتند پیامبری با نشانه توحید و عرفان ظهور کرد.

وی در برابر زور و فساد هیرودس و رومی ها مقاومت کرد، اما تزویر کاهنان موثر افتاد و او به خواست خدای خود لبیک گفت و عروج کرد.

«احمد سلیمان نیا»، «فتحعلی اویسی» و «مرتضی ضرابی» از مشهورترین بازیگران این سریال درباره حضرت مسیح(ع) هستند.

«مریم مقدس»

یکی دیگر از ماندگارترین سریال های مذهبی تلویزیون ایران سریال «مریم مقدس» به کارگردانی «شهریار بحرانی» در سال 1379 ساخته شد. 

در خلاصه داستان این سریال آمده است: مردم «اورشلیم» به تکاپو افتاده اند و همه از ظهور مسیح سخن می‌گویند.ترس ظهور مسیح موعود، لرزه به هیبت ظالمان زمانه انداخته‌ است.

اما به جای طفلی که مردم، انتظار تولدش را می‌کشند؛ دختری به دنیا می‌آید که او را «مریم» نام می‌نهند...

«پرویز پورحسینی»،«محمد کاسبی»،«حسین یاری»،«جعفر دهقان»، «شبنم قلی خانی» ، «مریم رضوی» و...از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال نقش آفرینی کردند.

گفتنی است سریال های «ولایت عشق» و «مریم مقدس» پیش تر از شبکه آی فیلم 2 به نشر رسیده است.

همچنان سریال «یوسف پیامبر» هر شب ساعت 21 به وقت تهران و کابل و ساعت 21:30 به وقت تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «یوسف پیامبر» 

دانلود سریال «مریم مقدس» 

دانلود سریال «ولایت عشق»  

م ح

نظر شما
ارسال نظر